Să cunoaștem trupele de la Relief #3

Alertă! Căutăm cele mai bune trupe de teatru tânăr din țară
5 martie 2018

Să cunoaștem trupele de la Relief #3

Din mai bine de 20 de înscrieri din toată țara, trupele alese pentru a participa la Relief #3 sunt 3,14 (Buzău), Acting Up (București), Aici (Constanța), AS (București), Atelierul de Teatru (Botoșani) și Seism (Focșani).

 

Textele alese de ei sunt despre relațiile adolescenților, de la prietenii la povești de dragoste, relații online, relații cu profesorii, până la adicții și probleme mai sumbre pe care le traversează uneori adolescenții, deși par probleme de oameni adulți.

 

3,14 – Buzău –  spectacol: Aproape (Almost, Maine) de John Cariani

Trupa 3,14 joacă cinci dintre cele nouă mini-piese care compun piesa „Aproape” a dramaturgului contemporan John Cariani : Prolog – Epilog, Trist și vesel, Asta doare!, Ți-am dat un inel și Chestia din tablou (traducerea aparținând lui Cristi Juncu). Acțiunea se petrece, de fiecare dată, într-un orășel din nordul Statelor Unite, într-o vineri seară, la ora 9.00. Orășelul se numește Aproape (Almost), iar personajele sunt legate între ele prin fire invizibile  de dragoste. Sau, dacă nu e chiar dragoste, e ceva pe… aproape.

 

 

Acting Up – București – spectacol:  Amintiri fantomă de Diana Mănăilă

Spectacolul Amintiri fantomă e mai degrabă o oglindă a umanității, în care se reflectă minciunile noastre și în care nu ne uităm prea des, pentru că ne doare să știm că ne-am pierdut candoarea. Dar dacă spectacolul acesta încearcă să dovedească ceva, e că oricine poate fi salvat și toți putem alege dacă ne salvăm sau nu sufletul.

 

Aici – Constanța – spectacol:  Doisprezece de Nick McDonell

Mike White e un adolescent cunoscut de liceenii din cartierele de lux ale New York-ului. La 17 ani nu fumează, nu bea și nu se droghează. Pierderea mamei și lipsa posibilității de a se întreține l-au făcut să se lase de școală, iar acum vinde iarbă și „doisprezece” – un drog nou, asemănător cu ecstasy. De la el se aprovizionează atât tineri foarte bogați, care locuiesc în vile luxoase, cât și jucători de baschet din Harlem, cu echipament second-hand.

Spectacolul balansează între realitatea cotidiană și amintirile lui Mike, în special cele legate de copilărie și de pierderea mamei. Finalul este unul neașteptat care pune întrebări legate de alegerile trecătoare ale tinerilor din ziua de azi. Este o poveste tulburătoare despre abuzurile și efectele lor, despre niște tineri apatici, care au totul și nu stăpânesc nimic.

 

AS – București – spectacol: Silvia de  A.R. Gurney

Greg și Kate sunt un cuplu de tineri care, ca orice cuplu normal, trec prin tot felul de situații. Kate este iubita care își dorește stabilitate, liniște și îmbrățișările iubitului său când ajunge acasă. Greg e iubitul capabil să-i ofere aceste lucruri, dar pare plictisit de această rutină. Totul este static în viața lor, dar niciunul nu intenționează să schimbe ceva.

Situația ia o întorsătură fantastică atunci când Greg o întâlnește pe Silvia. Pentru el, Silvia este o gură de aer proaspăt, o ușă în afara cotidianului, un motiv de ieșit mai des, de abandonat orele de muncă și, din nefericire pentru Kate, un motiv pentru a-și ignora iubita. Silvia e ca un copil, sinceră și impulsivă, răsfățată și nerăbdătoare la tot pasul. Atâtea calități și, totuși, Kate o urăște de moarte! Prin urmare, va face tot posibilul să o înlăture pe prietena iubitului său din casă.

Cum ajung cei doi la un compromis când niciunul nu ar vrea să cedeze? Cine va rezolva problemele acestui triunghi conjugal aparte?

Atelierul de Teatru – Botoșani – spectacol: Chatroom de Enda Walsh

Chatroom vorbește despre frustrările adolescenților vărsate pe internet, unde libertatea de a nu avea o identitate poate crea nedreptăți. Cei șase protagoniști își părăsesc identitatea și se transformă în clișee care experimentează adolescența: o trecere de la ruinele lumii copilăriei la cea a adulților care e încă inaccesibilă. În această perioadă de tranziție ei nu se regăsesc nicăieri, nici în lumea familiei, nici lângă prietenii și poveștile copilăriei care se deformează din cauza transformărilor pe care le trăiesc. Astfel, sunt măcinați de o călătorie fără sens.

Ce scop își găsesc și, mai ales, cum și-l găsesc?

 

Seism – Focșani – spectacol:  Copii răi de Mihaela Michailov

Copii răi prezintă povestea dramatică a unei „fetițe” care se simte neînțeleasă, nedreptățită și izolată în propria familie, clasă, școală.

Spectacolul urmărește relația ei cu cei din jurul său, modul în care percepe interacțiunile zilnice și, cel mai important, dorințele, așteptările și frustrările sale, cauzate de presiunea negativă a mediului social în care aceasta trăiește și cu care toți ceilalți se identifică.

Totuși, spectacolul nu este doar despre o singură fetiță, ci despre toți cei care au renunțat să se limiteze la „normalitate”, despre toți cei care au avut parte de violență în școală și în familie. Copii răi vorbește în același timp despre sistemul educational și problemele sale, dar și despre modul în care acestea sunt tratate de către cei implicați în mod direct.

Un spectacol despre dorințele elevilor, relațiile dintre aceștia și influența lor, mai mult sau mai puțin negativă; o distopie în care nu ne-am dori niciunul să trăim.