Ediția curentă

Dedicat liceenilor, RELIEF este primul proiect din România gândit să prezinte publicului bucureștean atât produsele unui portofoliu pregătit în prealabil cât și rezultatele creative ale unui laborator intensiv de patru zile. RELIEF creează un context dedicat experimentului sub presiune, un context care își propune să dezinhibe și să elibereze spiritul creator, toate acestea sub îndrumarea unor profesioniști.
RELIEF este un eveniment organizat de către Teatrul EXCELSIOR, în parteneriat cu Asociația TETA (Ideo Ideis).

Cea de-a treia ediție a laboratorului de teatru tânăr RELIEF se va desfășura între 9 și 13 mai 2018, la Teatrul Excelsior.

Formatul laboratorului cuprinde două secțiuni: Secvențe și Spectacole de Teatru Tânăr.

Secvențe este secțiunea necompetitivă a RELIEF, în cadrul căreia adolescenții lucrează timp de patru zile pe o scenă din textele lui I. L. Caragiale, sub îndrumarea unora dintre cei mai prolifici tineri regizori din România.

În ultima zi a proiectului, liceenii prezintă momentele în fața publicului, pe scena Teatrului Excelsior.

Spectacole de teatru tânăr reprezintă secțiunea competitivă a RELIEF. În primele trei zile de festival, trupele sunt invitate să își prezinte spectacolele de teatru pregătite în prealabil, în fața unui juriu. Totodată, fiecare trupă va beneficia de o sesiune de feedback cu membrii juriului, menită să deschidă un dialog pornind de la reprezentația văzută de aceștia.

Pe lângă activitățile cuprinse în cele două secțiuni, participanții au ocazia să vadă un spectacol profesionist produs de Teatrul Excelsior si sa ia parte la un masterclass cu Marius Manole și Dragoș Bucur în dialog cu Cătălin Ștefănescu.

3,14 (Buzău)„Aproape” de John Cariani
Acting Up (București)„Amintiri fantomă” de Diana Manaila
Aici (Constanța)„Doisprezece” de Nick McDonell
AS (București)„Silvia” de  A.R. Gurney
Atelierul de Teatru (Botoșani)„Chatroom” de Enda Walsh
Seism (Focșani)„Copii răi” de Mihaela Michailov

Juriul laboratorului de teatru tânăr Relief oferă feedback fiecărei trupe care participă la secțiunea Spectacole de teatru tânăr și stabilește câștigătorul secțiunii.

Juriul cele de-a treia ediții a laboratorului de teatru tânăr Relief este format din:

 

Mihaela Sîrbu

este actriță de teatru și film. A lucrat la Teatrul Evreiesc de Stat, la Teatrul din Oberhausen, a colaborat cu Igor Bauersima la crearea a trei spectacole la Zurich. A interpretat numeroase roluri în teatrul independent, fiind fondatoarea și directoarea Teatrului Fără Frontiere (1996) în cadrul căruia joacă, regizează și predă improvizație.

Joacă rolul principal în filmele Tatăl fantomă (r. Lucian Georgescu) și Toată lumea din familia noastră (r. Radu Jude), fiind premiată în Gala Gopo, UCIN și IFF Belfort.

A jucat, de asemenea, în Metabolism sau cum se lasă seara peste București (r. Corneliu Porumboiu) și Aferim (r. Radu Jude), roluri pentru care a primit o nominalizare pentru Cea mai bună actriță în rol secundar, respectiv Premiul Gopo pentru Cea mai buna actriță în rol secundar în 2016.

Este conf. univ. dr. la UNATC, unde preda Arta Actorului din 2003.

 

Gheorghe Ifrim

este actor de teatru și film. A fost membru al grupului umoristic Vouă. Este actor al Teatrului Bulandra. Colaborează, de asemenea, cu Teatrul Metropolis, Teatrul Național, Teatrul Nottara și Teatrul Act.

Printre spectacolele în care poate fi văzut în stagiunea actuală a Teatrului Bulandra se numără Voiajul domnului Perrichon (r. Dinu Cernescu), Rața sălbatică (r. Peter Kerek), Gigel (r. Vlad Zamfirescu) și Artă (r. Cristi Juncu).

Rolul domnului Mihăeș, din Domestic (r. Adrian Sitaru), i-a adus lui Gheorghe Ifrim o nominalizare la Premiile Gopo 2014 la categoria Cel mai bun actor într-un rol principal. În 2016 a primit încă o nominalizare la aceeași categorie pentru rolul Achim din București NonStop (r. Dan Chișu).

Printre cele mai recente colaborări din cinema se numără Aniversarea (r. Dan Chișu, 2017), Charleston (r. Andrei Crețulescu, 2017) și Hawaii (r. Jesús del Cerro, 2017)

 

Vlad Logigan

a absolvit U.N.A.T.C I.L. Caragiale din Bucureşti, iar în prezent este asist.dr. în cadrul aceleiași universități, catedra de Arta Actorului. Colaborează cu Teatrul de Comedie pentru spectacolele Ce formidabilă Harababură (r. Gelu Colceag), Doi tineri din Verona (r. Felix Alexa) și Monser, stăm rău! (r. Gelu Colceag), cu Teatrul Bulandra pentru spectacolele Crimă şi Pedeapsă (r. Yuri Kordonskiy) și Ce păcat că-i curvă (r. Alexandru Darie), cu Teatrul Metropolis pentru spectacolele În rolul victimei (r. Felix Alexa), Visul unei nopţi de vară (r. Dragoș Galgoțiu), Tarelkin (r. Gelu Colceag), Ţarul Ivan îşi schimbă meseria (r. Gelu Colceag) și Ibrahim și florile Coranulu (r. Chris Simion).

Vlad activează, de asemenea, în industria de cinema, TV și publicitate, fiind distribuit în numeroase producții naționale. Printre cele mai recente filme în care a jucat se numără: Selfie 69 (r. Cristina Iacob, 2016) și Ghinionistul (r. Iura Luncașu, 2017).

Regizori

Dragoș Alexandru Mușoiu a absolvit U.N.A.T.C. „I. L. Caragiale”, București (licență și master) în 2014. Dragoș a câștigat o serie de concursuri de proiecte adresate tinerilor creatori de teatru, în urma cărora a realizat următoarele spectacole: SPARGEREA (Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova – spectacol invitat în festivaluri precum: Festivalul Toma Caragiu, Ploiești, Festivalul Comediei Românești, București, și Festivalul Național de Teatru, ediția XX) și Jocul de-a vacanța (Teatrul de Comedie, București).
În 2016 a fost regizor asociat la spectacolul Julius Caesar (TnMS Craiova –  selecționat în Festivalul Internațional Shakespeare, ediția X) și a realizat, la Teatrul Național București,  spectacolul Suntem ultimii 5 – 5 piese scurte de Samuel Beckett.
În 2017 a realizat spectacolul Elefantul din cameră sau The Vibrator Play (TnMS, Craiova) și M.I.S.A.PĂRUT (Reactorul de Creație și experiment, Cluj, pentru care a câștigat premiul de regie în cadrul Bucharest Fringe).
În februarie 2018 a avut premiera cu Uluitoarele numere de singurătate ale lui Edward Gant (Teatrul Dramatic „Fani Tardini”, Galați).

 

Sânziana Stoican a absolvit Facultatea de Teatru din cadrul U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” București, în 2011. A montat atât în teatre de stat, cât și în spații independente. Printre titlurile puse în scenă se numară: Menajeria de sticlă (Teatrul „Toma Caragiu”), Trădare, Ce zile frumoase!, Molly Sweeney (Teatrul Unteatru), Trei femei înalte (Teatrul „Sică Alexandrescu”), Casa sau Prințul nefericit (Teatrul „Maria Filotti”). Spectacolele regizate de ea au participat la festivaluri de profil din țară precum Festivalul de Teatru Nou de la Arad, Festivalul Național de Teatru, Festivalul „Zile și nopți de Teatru la Brăila”, Gala HOP sau Festivalul Național de Teatru Independent și au fost distinse cu premii și nominalizări dintre care amintim Marele Premiu Ștefan Iordache” la Gala Hop 2012 pentru spectacolul Ce zile frumoase!, premiul pentru Cea mai bună regie / scenografie /actriță în rol principal la FNTI 2013 sau Marele Premiu la FNTI 2014 pentru spectacolul Trădare.

 

Vladimir Anton a lucrat ca asistent de regie în anii studenției la Teatrul Bulandra, la spectacole realizate de Liviu Ciulei, Yuriy Kordonsky și Alexandru Darie. Pasionat și de cinema, Vladimir a fost unul dintre asistenții lui Francis Ford Coppola la realizarea filmului „Tinerețe fără tinerețe” (2007).

După absolvire, interesat de teatru, film, dar și de componenta pedagogică implicită profesiei, a început să predea cursuri de regie și actorie la U.N.A.T.C „I.L. Caragiale”, București. A regizat mai multe seriale de televiziune, iar în spectacolele pe care le-a montat a explorat primordial dramaturgia modernă și contemporană. Crede că cel mai important lucru în teatru este echipa și că menirea regizorului este să dezvolte contextul în care toți membrii echipei să participe activ și cu bucurie la crearea spectacolului.

 

Alexandru Bogdan a absolvit secția Arta actorului, în 2008, la Universitatea Hyperion, iar la un an distanță a urmat secția Regie teatru la U.N.A.T.C „I.L. Caragiale”. În anii facultății a început să joace în serialul de comedie Mondenii (Prima TV). A mai prezentat quiz show-ul Fii pe fază! și Cronica Cârcotașilor, la aceeași televiziune. În prezent joacă în 5 spectacole la Teatrul de Comedie, într-un spectacol la Teatrul Metropolis, a regizat 3 spectacole independente și în luna martie și-a făcut debutul ca regizor în teatru de stat, montând la Suceava Zadarnciele chinuri ale dragostei de William Shakespeare.

 

Erwin Simsensohn a absolvit regie de teatru la U.N.A.T.C. „ I.L.Caragiale ” în 2003 la clasa prof. Cătălina Buzoianu. A regizat o serie de spectacole de succes printre care: Cursa de soareci și Memoria apei la Teatrul Național din București, Yentl și În vizită la domnul Green la Teatrul Evreiesc de Stat din București, Steaua fără nume la Teatrul Național din Târgu-Mures, Jocul de-a vacanța la Teatrul Maria Filotti din Brăila, Trilogia belgradeană la Teatrul Dramatic din Galați, Fluturii sunt liberi la Teatrul Excelsior din București, Aniversarea la Teatrul Mihai Eminescu din Botoșani, Francesca a fost rapită la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț etc. Pentru regia spectacolului Yentl, a fost nominalizat în anul 2013 la Premiile Uniter, iar pentru regia spectacolului Steaua fără nume a primit Premiul pentru cea mai buna regie la Festivalul Comediei Romanesti FestCo 2016.

 

Elena Morar a absolvit Regie de Teatru în cadrul U.N.A.T.C. „ I.L.Caragiale ”, București. În prezent, activează atât în mediul independent de teatru bucureștean, cât și în cadrul proiectelor pentru tineri regizori dezvoltate de teatre de stat. Printre cele mai recente spectacole ale ei se numără Tatăl meu preotul de Gabriel Sandu (Teatrul Apollo111, București), Bull de Mike Bartlett (Arcub, cu sprijinul POINT, București) și Artificii de Irina Dobriță (Sala Nouă a Teatrului de Comedie, București). Interesată de dramaturgia contemporană românească, dar și de împletirea teatrului narativ cu storytelling-ul și expresia muzicală pe scenă, dezvoltă în paralel un traseu în zona teatrului muzical (operă și musical) ca regizor de scenă și asistent.

 

Colaboratori muzicali

Tibor Cári a studiat la Facultatea de Muzică din Timişoara, este laureat cu premiul UNITER pentru muzica de teatru în 2013 și are o vastă experiență ca și compozitor de muzică de scenă sau de film. Este compozitor şi interpret în proiectul sincretic de autor Theatre Fleas Orchestra și The Tango Orchestra, care îmbină muzica de teatru și film, dansul și arta vizuală, într-un concept în premieră în România, și în proiectul Muzica teatrului, pentru promovarea muzicii live în spectacolele de teatru. Din 2005 a susține concerte la festivaluri de teatru și la evenimente culturale. A scris muzică pentru peste 160 de spectacole din țară și din străinătate, pentru filme, spoturi și generice TV. A lucrat la muzica multor spectacole regizate de Victor Ioan Frunză, Lászlo Sándor, Szabó K. István, Alexander Hausvater, Balázs Zoltán, Béres László, Peter Schneider, Yuri Kordonsky etc. și coregrafi ca Baczó Tünde, Yvette Bozsik, Katona Gabor, Florin Fieroiu etc. A fost nominalizat la Premiul Criticilor de Teatru (Ungaria 2006/2007) pentru muzica spectacolului Marat – Sade (Teatrul Ujszinhaz Budapesta, r. Victor Ioan Frunză) și a primit Premiul Ministerului Culturii din Ungaria la Festivalul Teatrelor Maghiare din Diaspora, Kisvárda.

 

Sânziana Tarța a absolvit U.N.A.T.C „I.L. Caragiale”, în 2011, iar din 2014 este actriță la Teatrul Național Cluj-Napoca. A colaborat cu Teatrul Odeon, Teatrul Național Timișoara, Teatrul Metropolis, Teatrul „Toma Caragiu”, Ploiești, Studio-M, Sfântu Gheorghe. Sânziana a făcut parte din lotul național de dans sportiv. În facultate a descoperit pasiunea pentru muzică și de atunci a avut parte de multe întâlniri care au ajutat-o să se dezvolte şi în această direcție. West Side Story, Maria de Buenos Aires, Ubu Zdup, Apolodor, Insula sunt câteva din musicalurile sau spectacolele-concert în care a jucat. Sânziana cântă în concerte alături de Ada Milea sau Cari Tibor.

 

Letiția Vlădescu a absolvit Liceul de muzică „George Enescu”, Menuhin Academy – International Menuhin Music Academy și U.N.A.T.C „ I.L. Caragiale” (Arta actorului).
Angajată a Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”, în prezent colaborează cu Teatrul Metropolis, Teatrul de Comedie și Teatrul Bulandra. În stagiunea aceasta o puteți vedea la Teatrul Metropolis în Melcul (r. Lia Bugnar), 10 pentru New York (r. Lia Bunar), Hagi Tudose (r. Dan Tudor), Procesul caprei cu un ied (r. Radu Iacoban), Peretele (r. Lia Bugnar) și 7 dintr-o lovitură (r. Lia Bugnar); la Teatrul de Comedie în Emancipare (r. Radu Iacoban) și la Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” în Bonjour , bonne nuit Paris! (r. Victor Bucur) și Victoria și-al ei husar (r. Cătălin Voineag, după versiunea realizată de regizorul George Zaharescu).

 

Andrei Sava (Charlie) este unul dintre numele reprezentative ale noului val minimal din România. Având o experiență îndelungată ca dj, Charlie s-a impus prin selecția lui muzicală, o combinație jucăușă între groove, house, minimal techno. Asta îl face o prezență obișnuită la toate festivalurile de muzică electronică importante din Europa și din România. Nu este străin nici de zona experimentală, având deja un portofoliu impresionant ca producător. Ca orice artist serios, Andrei este într-o permanentă căutare estetică.

 

Andra Gheorghe (Cocuța) și Bogdan Boantă sunt unii dintre cei mai cunoscuți coregrafi din România la ora actuală. Având un background solid în baletul clasic și în dansul sportiv, cei doi au reușit să facă performanță din postura de coregrafi în cadrul emisiunii Dansez Pentru Tine unde au câștigat mai multe trofee cu echipele lor. De asemenea, cei doi au semnat coregrafia mai multor emisiuni, precum Vocea Romaniei, Vocea Romaniei Junior și Uite cine dansează de la PROTV și au dansat în musicalurile Chicago și Romeo și Julieta  la Teatrul Național București.
Începând din 2016, Cocuța și Bogdan au înființat trupa de dans „Cobo Dance Company”. Deasemenea, au semnat coregrafia pentru mai multe filme internaționale, reclame TV și videoclipuri.
În prezent cei doi pregătesc show-ul trupei The Humans pentru finala concursului european de muzică Eurovision.

 

Diana Miron este o artistă cu un lung parcurs de muzică clasică/contemporană. Interesul ei pentru sonorități extinse și varietate media survine în mod natural, ca extensie a contextului socio-politic în care s-a dezvoltat. Proiectele pe care le inițiază sau în care colaborează alături de artiști din arii diferite de expertiză tind să se elibereze de bariere stilistice prin explorare sonoră, improvizație (solo/colectivă) şi artă performativă.

Ediția III, 9-13 mai 2018

Miercuri (09.05.2018)
20:00 – Minunata lume nouă (Teatrul EXCELSIOR, regia Catinca Drăgănescu)
Joi (10.05.2018)
20:15-21:15 – Copii răi (Seism, Focșani)
21:30-22:30 – Amintiri fantomă (Acting Up, București)

Vineri (11.05.2018)
20:15-21:15 – Chatrooom (Atelierul de teatru, Botoșani)
21:30-22:30 – Almost Maine (3,14, Buzău)

Sâmbătă (12.05.2018)
16:30-18:30 – Masterclass Dragos Bucur și Marius Manole în dialog cu Cătălin Ștefănescu
20:15-21:15 – Silvia (AS, București)
21:30-22:30 – Doisprezece (Aici, Constanța)

Duminică (13.05.2018)
19:30-22:00 Prezentare Secvențe / Gala de închidere

TEATRUL EXCELSIOR

Adrian Găzdaru – director

Maria Rotar – director adjunct

Cristina Popa – contabil șef

 

Departament marketing & PR

Mirela Sandu – șef serviciu Asistență Dramaturgică, Marketing și Promovare spectacole

Oana Medrea

Elena Coman

Radu Mitrea

 

Departament comunicare

Elena Patap

Corina Constantinescu

Maria Sârbu

Natalia Guberna

 

Departament organizare și protocol

Eliza Nirlu

Andreea Rînja

Cristina Burduja

Dragoș Spahiu

Marilena Drăgan

 

Departament economic

Constanţa Postolache

Lelia Cristea

Maria Crețu

 

Departament juridic

Emanuel Cambosie

Departament trupe și invitați

Alina Dumitrache – coordonare trupe

Departament tehnic

Dana Popescu – regizor tehnic

Elena Ghimpețeanu – regizor tehnic

Andreea Ghiciu – regizor tehnic

Viorel Stemate – regizor tehnic

Gheorghe Cărpiniş – lumini

Costel Baciu – lumini

Octavian Dumitrescu – lumini

Corel Birjaru – lumini

Luca Achim – sunet

Cristian Niculescu – sunet

Horea Suciu – sunet

Andrei Doboș – sunet

Cristian Voicu – sunet

Cătălin Podeanu – șef formație muncitori

Valeriu Popescu – mașinist

Ion Popescu – mașinist

Marius Ivănescu – mașinist

Doru Manea – mașinist

Gabriel Matei – mașinist

Nicolae Filipoiu – mașinist

Ionuț Ionescu – mașinist

Marian Manea – mașinist

Ștefan Matei – mașinist

Nicolae Rucăreanu – mașinist

Florin Sasu – mașinist

Dumitru Alexe – recuziter

Ionel Marinescu – recuziter

Elisabeta Postolache – cabinieră

Nicoleta Țâcu – cabinieră

Departament administrativ

Frantz Apostol – coordonator

Anda Barbu

Cosmin Bărbulescu

Mariana Vasiliu

Costică Andrei

Laurențiu Popescu

Andreea Ilie

Constantin Ilie

Andrei Alexandru Cristea

Cristina Popovici

Claudia Vasile

Carmen Iancu

Ileana Danu

Maria Ichim

 

Graphic Designer: Adriana Guță

 

Fotografi: Adi Bulboacă, Lavinia Cioacă, Vlad Catană

Operatori: Ileana Szasz, Mihai Szasz, Alexandra Diaconu

Montaj: Tudor D. Popescu

 

Asociația T.E.T.A.

 

Carmen Dumitrescu

Alexandru Ion

Andreea Borțun

Lavinia Cioacă

Karin Budrugeac

Ilinca Bădulescu

 

Voluntari:

Adina-Ioana Gîtlej

Elena-Simona Dumitru

Daria Roxana Deaconu

George-Stefan Popi

Anda Vasilescu

Ioana Daniela Vocheci

Andreea Dumitrescu

Alexandra Condrut

Ana Trif

Bogdan Iancu

Ana Mihaela Pîrjol

Bianca Maria Băloiu

Andreea-Georgiana Nedelescu

Andreea-Cristina Ilicea

Andreea-Cristina Bădici

13 mai 2018

Actul #4: Silvia de la AS București și Doisprezece de la AICI Constanța

9:30. Azi e liniște. Azi toată lumea lucrează. Decorul nu se mai schimbă. Trupele rămân în sălile lor și repetă și repetă și repetă … oare cât mai repetă? Azi s-a încheiat secțiunea „Spectacole de Teatru Tânăr”. Mici confetti. […] […]
12 mai 2018

Actul #3: Chatroom de la Atelierul de teatru și Almost, Maine de la 3,14

9:30. Vreme fără precipitații. Azi toți actanții sunt la ateliere. Regizorii schimbă decorul. Seism în hol. AICI în parc. 3,14 pe scenă (când nu ar trebui să fie). Restul trupelor – statornice. […] // se sar 2 scene. Scena III […]
11 mai 2018

Actul #2: Copii răi de la Seism și Amintiri fantomă de la Acting UP

9:30. Teatru Excelsior, aproape gol. Vreme cu „aproape” precipitații. Actanții „aproape” pregătiți pentru ce îi așteaptă. A început munca de laborator la Relief #3. Dimineața se muncește iar seara se joacă… cu sala plină. Scena I – Trupa Seism (Focșani) […]