Ediția curentă

Dedicat liceenilor, RELIEF este primul proiect din România gândit să prezinte publicului bucureștean atât produsele unui portofoliu pregătit în prealabil cât și rezultatele creative ale unui laborator intensiv de patru zile. RELIEF creează un context dedicat experimentului sub presiune, un context care își propune să dezinhibe și să elibereze spiritul creator, toate acestea sub îndrumarea unor profesioniști.
RELIEF este un eveniment organizat de către Teatrul EXCELSIOR, în parteneriat cu Asociația TETA (Ideo Ideis).

Cea de-a patra ediție a laboratorului de teatru tânăr RELIEF se va desfășura între 15 și 19 mai 2019, la Teatrul Excelsior.

Formatul laboratorului cuprinde două secțiuni: Secvențe și Spectacole de Teatru Tânăr.

Secvențe este secțiunea necompetitivă a RELIEF, în cadrul căreia adolescenții lucrează timp de patru zile pe o scenă din textele lui Eugène Ionesco, sub îndrumarea unora dintre cei mai prolifici tineri regizori din România.

În ultima zi a proiectului, liceenii prezintă momentele în fața publicului, pe scena Teatrului Excelsior.

Spectacole de teatru tânăr reprezintă secțiunea competitivă a RELIEF. În primele trei zile de festival, trupele sunt invitate să își prezinte spectacolele de teatru pregătite în prealabil, în fața unui juriu. Totodată, fiecare trupă va beneficia de o sesiune de feedback cu membrii juriului, menită să deschidă un dialog pornind de la reprezentația văzută de aceștia.

Amprente (Brașov) – Cercul poeților dispăruți de Nancy H. Kleinbaum
Atelierul de Teatru (Botoșani) – Alice în Țara Minunilor, adaptare după Lewis Carroll
Brainstorming (București) – Despre români, numai de bine, text original
Drama Club (Botoșani) – Deșteptarea primăverii de Frank Wedekind
Teatrul Mircea Albulescu (Câmpina) – Exploziv de Elise Wilk
Victory of Art (București) – Biloxi Blues de Neil Simon

Juriul laboratorului de teatru tânăr Relief oferă feedback fiecărei trupe care participă la secțiunea Spectacole de teatru tânăr și stabilește câștigătorul secțiunii.

Juriul cele de-a patra ediții a Laboratului de teatru tânăr Relief este compus din Andreea Grămoșteanu, Adrian Titieni și Andi Vasluianu.

Andreea Grămoșteanu

După ce a absolvit studiile de licență și studiile masterale în Arta Actorului, la UNATC „I.L. Caragiale”, Andreea Grămoșteanu a devenit cunoscută în special ca actriță de comedie. Joacă la Teatrul Mic din București, unde poate fi văzută în spectacolele Ținutul din miezul verii (r. Vlad Massaci), Casa cu pisici (r. Radu Iacoban), Vania și Sonia și Mașa și Spike (r. Horia Suru) sau Pensiune completă (r. Gelu Colceag) și la Teatrul Metropolis, în spectacolele Romeo și Julieta și Titanic Vals (direcția de scenă Victor Ioan Frunză). Este cunoscută și din filme de referință, precum Restul e tăcere (r. Nae Caranfil), Jacquou le Croquant (r. Laurent Boutonnat) și Un acoperiș deasupra capului și Eva (r. Adrian Popovici). A devenit cunoscută publicului larg ca interpretă a unor personje din lumea mondenă autohtonă, în serialul-parodie Mondenii. 

Adrian Titieni

Actor de teatru, film și televiziune, Adrian Titieni a absolvit cursurile Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale“, la clasa profesorului Mircea Albulescu. Ulterior, a urmat cursuri postuniversitare de Regie și Montaj Film și TV, în cadrul aceleiași universități. Este profesor universitar doctor, iar în perioada 2012-2016 a fost Rector al UNATC „I.L. Caragiale”.

Este cunoscut publicului larg în special pentru rolurile interpretate în filme românești de referință, precum: Balanța (r. Lucian Pintilie), Restul e tăcere (r. Nae Caranfil), Moartea domnului Lăzărescu (r. Cristi Puiu), Poziția copilului (r. Călin Peter Netzer), Și caii sunt verzi pe pereți (r. Dan Chișu), Fixeur, Domestic și Din dragoste cu cele mai bune intenții (r. Adrian Sitaru) etc. A interpretat numeroase roluri pe importante scene ale țării: Teatrul Național București, Teatrul „L.S. Bulandra”, Teatrul Odeon, Teatrul Act, Teatrul Nottara, Teatrul de Comedie, Teatrul Metropolis, Teatrul „Radu Stanca” din Sibiu, Teatrul „Toma Caragiu” din Ploiești, Teatrul „Sică Alexandrescu” din Brașov.

A primit numeroase distincţii pentru activitatea cinematografică: Premiul Bayard pentru cel mai bun actor, pentru rolul tatălui din Ilegitim de Adrian Sitaru la Festivalul Internațional al Filmului Francofon din Namur, Belgia (2016); Trofeul Ursul de Aur pentru rolul din filmul Poziţia copilului de Călin Peter Netzer, la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (2013); Premiul Gopo pentru Cel mai bun actor, pentru rolul Doctorul Crişan din filmul Din dragoste cu cele mai bune intenţii de Adrian Sitaru (2012) etc. În 2004, a fost distins cu Medalia Meritul pentru Învăţământ – Clasa I.

Andi Vasluianu

Actor de teatru și film, Andi Vasluianu a absolvit UNATC „I.L.Caragiale”. Printre lungmetrajele la care a lucrat se numără: Furia (2002) și Hârtia va fi albastră (2006), ambele în regia lui Radu Muntean, Tinerețe fără tinerețe (r. Francis Ford Coppola, 2007), California Dreamin’ (nesfârşit) (r. Cristian Nemescu, 2007) și Despre oameni și melci (r. Tudor Giurgiu, 2012). A jucat în spectacole ale Teatrului „Toma Caragiu” din Ploiești, unde este actor angajat – Burghezul gentilom, Năpasta, Avarul, Vrăjitoarele din Salem -, precum și în spectacole ale marilor teatre bucureștene: Jocul de-a adevărul (Teatrul Metropolis), The shape of things, Capra cu trei iezi (Teatrul ACT), C.E.O. (Teatrul de Comedie) și Iarna (Teatrul Nottara). Anul 2017 i-a adus noi colaborări în cinema – a lucrat cu regizorul James Pillion la filmul Departe de tine, cu regizorul Serge Ioan Celibidachi pentru filmul Octav și a jucat rolul principal în Breaking News, regizat de Iulia Rugină.

Secvențe

Regizori

Matei Lucaci-Grünberg este regizor de film și teatru, scenarist și dramaturg. A absolvit secția Regie de Film și TV din cadrul UNATC „I.L. Caragiale” (studii de licență și de masterat), iar în 2013 a devenit doctorand al aceleiași universități. A regizat și scris mai multe piese de teatru și filme, printre care: spectacolele Emisie: Titanic Vals, Cai putere, Sâmbătă: averse! și Paravan – Două telefoane (distins cu trei premii la Gala Tânărului Actor HOP, ediția 2014); scurtmetrajele Rebelion, Și băieții câteodată și Oase pentru Otto (prezentat, în premieră, în cadrul Zilelor Filmului Românesc – TIFF 2016). Îi place să exploreze forme de limbaj diverse, iar zona sa predilectă de expresie este comedia.

Bogdan Georgescu este artist și observaţionist și îmbină în munca lui dramaturgia, teatrul comunitar, compoziţia video, producţia, intervenţia culturală și managementul de proiect. Prin proiectele sale din ultimii zece ani, dezvoltă o metodă proprie de teatru pe care o numește Artă Activă. A participat ca artist sau trainer la numeroase festivaluri internaționale, conferințe și workshop-uri în Statele Unite ale Americii, Spania, Serbia, Slovenia, Germaia, Cehia, Franța, Marea Britanie și România. Printre piesele și scenariile scrise de el se numără: România! Te pup, FTW, ROGVAIV, I am special, Casa Poporului, XXXCartoons, DW-3D text, For The Win, Punct Triplu Antisocial, Pentru că Meriți, #minor, MAL/PRAXIS, Hic Sunt Leonesse. A obținut, anul acesta, Premiul Ursul de Argint pentru Blue Boy  la Festivalul Internațional de Film de la Berlin. 

Radu Iacoban este actor, regizor și dramaturg, A absolvit, în anul 2005, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, Facultatea de Teatru, specializarea Arta actorului la clasa prof. Gelu Colceag. În anul 2007 a terminat Masterul în Arta actorului și în anul 2017 Masterul în Arta regizorului de teatru la aceeași universitate. În prezent, lucrează  în teatru din țară, semnând regia mai multor spectacole: Viața și moartea lui Richard al II-lea și Lecția, la Teatrul Mic, O intervenție și Constelații la Teatrul ACT, Cântăreața cheală la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila, Carpathian Garden la Godot Café-Teatru, After Hours (text original) la Teatrul Național București. 

Andrei Măjeri a absolvit Facultatea de Teatru și Televiziune a Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, unde unde în prezent urmează studii doctorale. A pus în scenă până acum nu mai puțin de 15 spectacole, printre care: Amplexus (după un text propriu) la Teatrul Dramatic „Elvira Godeanu” din Târgu Jiu, Nuntă însângerată de Federico Garcia Lorca, la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova Medea’s Boys de Ionuț Sociu și Pulverizare de Alexandra Badea, la Teatrul Apollo 111 din Bucureşti, Dragă doamnă profesoară de Ludmila Razumovskaia la Teatrul Municipal din Baia Mare, Agamemnon de Rodrigo Garcia, Meșterul Manole de Lucian Blaga și Las Meninas de Ernesto Anaya – la Teatrul Național din Cluj-Napoca.

Alex Bogdan a absolvit secția Arta Actorului în 2008, la Universitatea Hyperion, iar un an mai târziu a urmat cursurile secției Regie Teatru la UNATC „I.L. Caragiale”. În anii facultății a început să joace în serialul de comedie Mondenii (Prima TV). A mai prezentat quiz show-ul Fii pe fază! și Cronica Cârcotașilor, la aceeași televiziune, fiind cunoscut și ca prezentator al edițiilor din ultimii ani ale Galei Premiilor GOPO. În prezent, joacă la Teatrul de Comedie, la Teatrul Metropolis și la Teatrul Mic. A regizat câteva spectacole independente, iar în 2017 și-a făcut debutul ca regizor într-un teatru de stat, montând Zadarnicele chinuri ale dragostei de William Shakespeare la Teatrul Municipal „Matei Vișniec” din Suceava.

Horia Suru a absolvit Facultatea de Teatru și Televiziune a Universității „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, clasa prof. Miklós Bács și studii masterale în Teatru, Film și Multimedia în cadrul aceleiași universități. În perioada 2007-2011 a jucat pe scena Teatrului Tineretului din Piatra Neamţ, iar din anul 2012 este regizor independent. A regizat numeroase spectacole în teatre din Bucureşti şi din alte oraşe, dintre care cele mai recente sunt: Și liniștea are puls (Teatrul „Andrei Mureșanu”, Sfântu Gheorghe), F.A.D. – Noduri și plăci (Teatrul „Regina Maria”, Oradea), Don Juan se întoarce de la război (Teatrul Clasic „Ioan Slavici, Arad), Refugiul (Teatrul Odeon), ActOrchestra și Ziua în care nu se cumpără nimic (ambele, la Teatrul Naţional Bucureşti), Vlaicu Vodă de Alexandru Davila, Viaţa plicticoasă şi preaplină a visătorului François după Rabelais și Thomas Sawyer după Mark Twain (la Teatrul Excelsior din București), (Teatrul Excelsior Bucureşti), O mie de motive (POINT).

Colaboratori muzicali

Sever Bârzan este actor, dramaturg și sound designer. A absolvit secția Actorie a UNATC „I.L. Caragiale”, la clasa profesorului Adrian Titieni. A semnat coloana sonoră pentru spectacole precum I am special, Punct triplu, Pentru că meriți, Antisocial (r. Bogdan Georgescu), ZERO Decibeli (r. Ioana Păun), Rollercoaster (r. Cristina Drăghici), Emisie: Titanic Vals (r. Matei Lucaci-Grünberg). Motto-ul său sună așa: Viața fără muzică este ca o casă goală: rece și întunecoasă. Printre piesele de teatru pe care le-a scris și / sau regizat se numără: Neo, Radikal (Teatrul Luni de la Green Hours), Cușca (Teatrul Foarte Mic) și Cui i-e frică de Mitică sau Atenție, se taie apa!. 

Alex Bălă este muzician și compozitor, instrumentist și producător în colectivul de muzică electronică Plurabelle, inițiat în 2013 alături de Gabriela și Cristian Fierbințeanu, și collaborator al queer act-ul FLUID, inițiat în 2016 alături de coregraful și performerul Paul Dunca / Paula Dunker. A compus muzica spectacolelor de teatru Dacă am gândi cu voce tare (r. Radu Afrim, Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova,), Limite (r. Radu Apostol, Centrul de Teatru Educațional Replika), SEXODROM (r. Bogdan Georgescu, producție Giuvlipen), Taximetriști (r. Bogdan Theodor Olteanu, Teatrul Apollo 111) etc. 

Aida Sosic este originară din Bugojno, un orășel aflat în inima Bosniei și Herțegovinei. A absolvit în paralel liceul normal și pe cel de muzică, iar ulterior s-a mutat în Sarajevo, unde a studiat stomatologia. Muzica a continuat să fie pentru ea un subiect de explorare, materializat în spectacole de teatru realizate în țaranatală și în străinătate. A ajuns întâmplător în România, în 2014, și s-a hotărât să rămână aici. A absolvit masteratul în Teatrologie, la UNATC „I.L. Caragiale”. În prezent, Aida este medic stomatolog și este vocalist formației eclectic-glamdisco-balcanico-funk Aida și Noi, adică rezultatul fericit al unei întâlniri nebune între muzicieni din Chile, Cuba, Bulgaria, România, Bosnia și Herțegovina. 

Mihai Preda aka Psihotrop este cunoscut ca „rapper-ul care te ajută să înveți pentru subiectul III de la bac” și initiator al proiectului Mihai preda, care transpune materia de studiu din programa de literatură română pentru examenul de bacalaureat pe beat-uri de hip-hop, în versuri inteligente, pe limba generației lui. Inițiativa lui Mihai a pornit din convingerea sa că bac-ul se trece cu „creativitate, care se naște din nevoie sau din lene”. Proaspăt student, el activează și ca junior creative, însă pasiunea sa incontestabilă este rima pe loc.

Tudor Popescu aUNATC „I.L. Caragiale”- Secția Multimedia: Sunet – Montaj și, în prezent, asistent universitar în cadrul aceleași secții. Este cunoscut în special ca monteur de film, manager al casei de producție Popski Production și ca toboșar al trupei The Pixels. A fost editor pentru numeroase producții cinematografice, dintre care cele mai recente sunt filmele de mediu-metraj Străjerii (r. Liviu Marghidan), Câteva conversații despre o fată foarte înaltă (r. Bogdan Theodor Olteanu) și scurtmetrajele Anathema, Love Locker (r. Andreea Borțun), Nemaivăzutele aventuri ale Omului Invizibil (r. Tudor Botezatu) etc.

Petre Ancuța este actor la Teatrul Național București, muzician și compositor. A absolvit Facultatea de Teatru și Televiziune a Universității „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, clasa prof. Miklós Bács și masteratul în Arta Actorului din cadrul UNATC „I.L. Caragiale”, clasa prof. Gelu Colceag. Este co-fondator al conceptului teatru pe note (Variațiuni la Invențiuni Op. 2; ActOrchestra), cu o importantă experiență în exprimarea musical-teatrală. A compus muzica pentru spectacole de teatru precum Vlaicu Vodă și Thomas Sawyer (r. Horia Suru, Teatrul Excelsior), Visul unei nopți de vară (r. Petrika Ionescu, Teatrul Național București), Împăratul neîmpărat (r. Radu Stoian, Teatrul Nottara), Fight Club și Mr. Burns (producții independente, r. Ilinca Radulian).

Sala „Ion Lucian” a Teatrului EXCELSIOR

 

miercuri
15.05.2019

Deschiderea Relief #4

19:00 – Turandot – producție a Teatrului EXCELSIOR
regia Sânziana Stoican 

joi
16.05.2019

19:00 – 20:00 – Biloxi Blues
Trupa Victory of art – București

20:15 – 21:15 – Exploziv
Trupa Teatrul Mircea Albulescu – Câmpina 

vineri
17.05.2019

16.30-18.00 – Masterclass
Andreea Bortun în dialog cu Andrei Huțuleac și Cosmina Stratan

19:00 – 20:00 – Deșteptarea Primăverii
Trupa Drama Club – Botoșani

20:15 – 21:15 – Cercul poeților dispăruți
Trupa Amprente – Brașov 

sâmbătă
18.05.2019

19:00 – 20:00 – Alice în Țara Minunilor
Trupa Atelierul de teatru – Botoșani

20:15 – 21.15 – Despre români numai de bine
Trupa Brainstorming –București 

duminică
19.05.2019

20:00-22:00 Prezentare Secvențe / Gala de închidere

TEATRUL EXCELSIOR

Adrian Găzdaru – director
Maria Rotar – director adjunct
Cristina Popa – contabil șef 

Departament marketing & PR

Eveline Păuna – șef serviciu
Oana Medrea
Cristiana Iordache
Radu Mitrea

Departament comunicare

Elena Patap
Corina Constantinescu
Alexandra Săraru
Natalia Guberna

Departament organizare și protocol

Eliza Nirlu
Andreea Rînja
Irina Strîmbeanu
Marilena Drăgan

Departament economic

Constanţa Postolache
Lelia Cristea
Gabriela Popescu
Carmen Chiorpec
Gigica Romanescu
Maria Crețu

Departament audit

Viorica Dragnea
Andreea Popa

Achiziții și consultanță juridică

Marius Raita
Emanuel Cambosie

Departament trupe și invitați

Alina Dumitrache – coordonare trupe 

Departament tehnic

Vasea Blohat – producător delegat
Dana Popescu – regizor tehnic
Elena Ghimpețeanu – regizor tehnic
Andreea Ghiciu – regizor tehnic
Viorel Stemate – regizor tehnic
Costel Baciu – lumini
Octavian Dumitrescu – lumini
Mădălin Raicu – lumini
Cristian Ursu – lumini
Cristian Niculescu – sunet/video-proiecție
Horea Suciu – sunet
Andrei Doboș – sunet
Cristian Voicu – sunet
Eduard Davidescu – sunet
George Ion – șef formație muncitori
Valeriu Popescu – mașinist
Ion Popescu – mașinist
Marius Ivănescu – mașinist
Doru Manea – mașinist
Valetin Tudor – mașinist
Nicolae Filipoiu – mașinist
Marian Manea – mașinist
Nicolae Rucăreanu – mașinist
Florin Boicu – mașinist
Liviu Scăunașu – mașinist
Cornel Doboș – mașinist
Dumitru Alexe – recuziter
Ionel Marinescu – recuziter
Elisabeta Postolache – cabinieră
Nicoleta Țâcu – cabinieră 

Departament administrativ

Frantz Apostol
Cosmin Bărbulescu
Mariana Vasiliu
Costică Andrei
Marian Preda
Dan Costache
Alin Junoiu
Andreea Ilie
Constantin Ilie
Andrei Alexandru Cristea
Cristina Popovici
Claudia Vasile
Carmen Iancu
Ileana Danu
Maria Ichim

Grafic design: Adriana Guță

Fotografii: Lavinia Cioacă, Vlad Catană

Operatori: Bogdan Pălici, Mihai Szasz, Vlad Tintas

Montaj: Dragoș Nica

ASOCIAȚIA TETA

 

VOLUNTARI:

Radu Strîmbeanu
Octavia Rusu
Luca Alexandru
Costina Cone
Valentina Toporaș
Cristiana Stan
Ioana Richter
Carla Nae
Mara Mirea
Maria Cornea

21 mai 2019

Jurnal în secvențe cu trupa „Mircea Albulescu”

Ce se întâmplă atunci când luăm o trupă de teatru ce muncește săptămâni întregi pentru a crea un spectacol reușit și o punem în situația de a lucra o secvență de treisprezece minute în patru zile cu un regizor și […]
18 mai 2019

Ziua 3 de Relief: Cercul poeților dispăruți de la Amprente și Deșteptarea primăverii de la Drama Club

Regulile absurdului: II. Absurd e să fii deja obosit. La fel ca în teatrul absurdului, la Relief #4 timpul nu există.. mă refer la timpul de somn. //. Să plouă, să plouă, uite am zis să plouă – cu pasiune, energie, informații […]
17 mai 2019

Ziua 2 de RELIEF

Biloxi Blues de la Victory of Art și Exploziv de la Teatrul „Mircea Albulescu”   Regulile absurdului: I. Absurd e să crezi că ploaia ne va opri. Azi am avut stropi de repetiții, stropi de secvențe, stropi de spectacole. //. […]